Hammaslääkäriliiton valtuuston vaali

Liiton valtuusto on näköalapaikka, jossa voit vaikuttaa oman alasi kehitykseen. Asetu ehdokkaaksi valtuuston vaaliin 18.9. mennessä.

Hammaslääkäriliiton 40-jäseninen valtuusto valitaan marraskuussa kaudelle 2021–2024. Valtuusto on liiton ylin päättävä elin ja se linjaa järjestön toiminnan suuntaviivoista tulevaisuuteen.

Anna ääni suulle – lähde ehdokkaaksi

Valtuustoon tarvitaan nyt uusia luottamushenkilöitä vaikuttajiksi eri alueilta, erilaisista työpaikoista ja ikäryhmistä. Ehdokkaaksi on helppo asettua, sillä liiton jäsen voi asettua ehdolle, kun hänellä on yksi tukija. Käytössä on yksi valtakunnallinen vaalipiiri. Lisäksi Ahvenanmaalta valitaan yksi valtuutettu ja jokaisesta yliopistosta opiskelijavaltuutetut. Lähde ehdokkaaksi tai kannusta kollegaa lähtemään mukaan.

Ehdokkaaksi tulee asettua 18.9. mennessä

Ehdokas-, vaaliliitto- ja vaalirengasilmoitukset on jätettävä vaalilautakunnalle viimeistään 18.9. Lomakkeet toimitetaan liiton toimistoon postitse.  Katso ehdokasasettelun ohjeet ja vaalilomakkeet täältä.

Virallinen vaali-info ja lomakkeet julkaistaan  21. elokuuta ilmestyvässä Hammaslääkärilehdestä nro 9/20.

Käytössä sähköinen äänestys

Vaalit ovat ensimmäistä kertaa kokonaan sähköiset. Vaalin äänestysaika on 19.10.–10.11.2020. Linkki erilliselle äänestyssivulle ja ohjeet äänestämistä varten tulevat vaalisivuille ennen äänestysajan alkua.  Vaalin tulos on selvillä 11.11.2020.

Vaalin tärkeät faktat ja aikataulu

• Jäsenten äänioikeus ja vaalikelpoisuus vahvistetaan 20.8. Muista liittyä liiton varsinaiseksi jäseneksi tai opiskelijajäseneksi tätä ennen, jotta voit asettua ehdolle ja äänestää. Liiton hallitus hyväksyy uusia jäseniä kokouksessaan 14.8. Jäsenhakemus tulee lähettää viimeistään ennen 14.8. pidettävää kokousta, jotta jäsenyys voidaan vahvistaa vaaliluetteloon.
  • Vaaliluettelo on nähtävänä liiton toimistossa 24.–28.8., jolloin on tehtävä mahdolliset huomautukset vaalilautakunnalle.
  • Vaalin aikataulu, ehdokasasettelun ohjeet ja lomakkeet julkaistaan kesäkuussa vaalisivuilla ja 21.8. ilmestyvässä Hammaslääkärilehdessä (nro 9/20).
  • Ehdokas-, vaaliliitto- ja vaalirengasilmoitukset on jätettävä vaalilautakunnalle viimeistään 18.9. Lomakkeet toimitetaan liiton toimistoon postitse.
  • Sähköisen vaalin äänestysaika on 19.10.–10.11.
  • Vaalimateriaalit, ehdokasesittelyt ja äänestysohjeet ovat liiton vaalisivuilla.  Ehdokasesittelyt julkaistaan 30.10. ilmestyvässä Hammaslääkärilehdessä (nro 12/2020). Äänioikeutetuille postitetaan muistutuskortti vaalin alkaessa.
  • Vaalitulos julkistetaan 11.11.

Lisätietoja liiton toimistosta: