Koronavirus

Hammaslääkärit ja koronavirus

Päivitämme tälle sivulle tietoa ja viranomaisohjeita koronaviruspandemian vaikutuksista hammaslääkärien työhön ja suun terveydenhuollon palveluihin.

THL:n ohje suun terveydenhuollon yksiköille COVID-19-epidemian aikana

THL on päivittänyt ohjetta 30.3.2023. Katso ohje THL:n sivuilta.

Tartuntatautilain väliaikainen muutos

Tartuntatautilain väliaikainen muutos velvoittaa Covid-19-taudin riskiryhmiin kuuluvia potilaita hoitavat terveydenhuollon ammattilaiset rokottautumaan. Lakimuutos on voimassa 31.12.2022 asti. Lue lisää THL:n sivuilta.

Ohjeet COVID-19-diagnoosien kirjaamisesta

THL on julkaissut ohjeet COVID-19-diagnoosien kirjaamisesta. Suun terveydenhuollon potilaskertomusmerkintöihin on tärkeää kirjata, jos hoidossa olevalla potilaalla on COVID-19-virusinfektio tai sen epäily.  Diagnoosikoodien oikealla kirjaamisella varmistetaan, että tiedot ovat käytettävissä epidemiaseurannassa ja muussa raportoinnissa.

THL: Ohje COVID-19-diagnoosien kirjaamisesta suun terveydenhuollossa

THL:n koronavirusinfo

THL:n sivuille on koottu ajankohtaista tietoa koronaviruksesta sekä ohjeita ammattilaisille ja kansalaisille. Lue lisää THL:n sivuilta.

Liitto neuvoo jäseniä

Neuvomme jäseniä ja opiskelijoita koronatilanteeseen liittyvissä kysymyksissä. Ota yhteyttä Hammaslääkäriliiton asiantuntijoihin.