Lääkärien ja lakimiesten työttömyyskassan logo

Työttömyyskassan jäseneksi

Julkisella tai yksityisellä sektorilla työskentelevän hammaslääkärin kannattaa liittyä Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassaan (LL-kassa). Myös opiskelijat voivat liittyä ollessaan työssä, eikä työn tarvitse olla oman alan työtä. Kassaan kannattaa liittyä heti työ- tai virkasuhteen alkaessa. Ammatinharjoittajille ja yrittäjille on oma kassa. Muista liittyä työttömyyskassaan itse, sillä kassan jäsenyys ei sisälly Hammaslääkäriliiton jäsenyyteen.

Työttömyyskassan jäsenedut

Työttömyyden ja vuorotteluvapaan ajalle saat taloudellista turvaa Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassasta (LL-kassa).

• ansiopäiväraha työttömille ja lomautetuille
  • liikkuvuusavustus tueksi matka- tai muuttokuluihin, kun vastaanottaa työttömänä uuden palkkatyön kauempaa kotoa
  • vuorottelukorvaus vuorotteluvapaan ajalta

Muista liittyä kassaan!

Muista liittyä Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassan (LL-kassa) jäseneksi, sillä kassan jäsenyys ei sisälly Hammaslääkäriliiton jäsenyyteen ja jäsenmaksuun.

Jäsenhakemus kannattaa lähettää kassaan heti työ- tai virkasuhteen alkaessa.

Työttömyyskassaan kannattaa liittyä, vaikka hammaslääkärien työllisyystilanne on hyvä.

Katso lisätiedot ja liittymisohjeet LL-kassan sivuilta

Lisätietoa etuuksista löydät myös Työttömyyskassojen Yhteisjärjestön sivuilta

LL-kassan jäsenmaksu

• LL-kassan jäsenmaksu on 42 euroa vuonna 2024
  • jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen

Ammatinharjoittajilla ja yrittäjillä oma kassa

Ammatinharjoittaja ja yrittäjä voi vakuuttaa itsensä työttömyyden varalta Yrittäjäkassassa.

Työttömyyskassalain mukaan kassan jäsenyys on erillinen ammattijärjestön jäsenyydestä.

Työttömyysturvalakiin tulee muutoksia 2024

Työttömyysturvalakiin on tulossa muutoksia, jotka vaikuttavat sekä ansioturvan tasoon että päivärahaoikeuden alkamiseen ja muodostumiseen. Muutokset tulevat voimaan vaiheittain. Ensimmäiset muutokset tulevat voimaan 1.1.2024. Lisätietoa työttömyysturvalain muutoksista LL-kassan sivuilta.