Heltti-valmennus

Tervetuloa hammaslääkärien uuteen hyvinvointivalmennukseen! Kaipaatko työkaluja ja ideoita siihen, kuinka voit tukea omaa jaksamistasi ja hyvinvointiasi kiireisessä hammaslääkärin työssä? Kärsitkö työhön liittyvästä stressistä, uupumuksesta, tai riittämättömyyden tunteista? Kaipaatko enemmän kollegoiden tukea ja yhteisöllisyyden tunnetta hammaslääkärien kesken?

Miksi, mitä, kenelle?

Hammaslääkärien työhyvinvointiselvityksen mukaan työuupumusoireet, stressi ja masennus ovat lisääntyneet ammattikuntamme keskuudessa. Meille on tärkeää, että hammaslääkärit voivat hyvin ja jaksavat työssään sekä saavat kokea hyvinvointia ja onnistumisen tunteita työarjessaan.

• Hammaslääkäriliitto tarjoaa uuden työhyvinvointia tukevan verkkovalmennuksen keväällä 2021.
  • Valmennus on liiton jäsenetu ja osallistujille maksuton. Mukaan mahtuu 100 jäsentä.

Sisältö ja aikataulu:

Valmennus koostuu neljästä 1.5 tunnin webinaarista, joista kukin käsittelee hammaslääkärin hyvinvointia eri näkökulmasta. Ohjelmassa on mahdollisuus yhteiseen keskusteluun ja kysymysten esittämiseen. Koska valmennus on kokonaisuus, toivomme osallistujien voivan sitoutua kaikkiin neljään webinaariin. Webinaarit on myös mahdollista katsoa jälkikäteen tallenteena.

Valmennuksen toteutuksesta vastaavat Heltin kokeneet työterveyspsykologit PsT Mona Moisalan johdolla. www.heltti.fi

Ke 17.2. klo 14.30–16.00: Omat supervoimat käyttöön työssä (Tanja Lappi). Hallinnan tunteen ja onnistumisen kokemusten lisääminen työssä, psykologisten tarpeiden huomioiminen työarjessa, ja työyhteisön tuen merkitys ja vaaliminen.

Ti 16.3. klo 14.30–16.00: Aivoystävälliset työtavat (Mona Moisala). Kuinka hillitä multitaskingia, jatkuvia keskeytyksiä ja kiireen tuntua työpäivän aikana, ja miten parhaiten helliä aivojaan vapaa-ajalla.

Ke 14.4. klo 14.30–16.00: Jaksaminen ja voimavarat korona-aikana (Mari Laari). Rentoutustekniikat, palautuminen, voimavarojen lisääminen, sekä epävarmuuden ja riittämättömyyden siedon kasvattaminen poikkeuksellisina aikoina.

Ke 12.5. klo 14.30–16.00: Positiivisen psykologian työkaluilla virtaa arkeen (Roope Rytkönen). Positiiviseen psykologiaan tutustuminen, kestävän hyvinvoinnin rakentaminen, omien voimavarojen ja vahvuuksien tunnistaminen hammaslääkärin työssä.

Osallistujat täyttävät valmennuksen alussa ja lopussa myös lyhyen jaksamiskyselyn, jolla saavat tarkempaa tietoa omasta työhyvinvoinnistaan ja jonka avulla valmennuksen vaikuttavuutta voidaan seurata.

Ilmoittaudu mukaan valmennukseen tästä

Kevään 2021 valmennus on nyt täyteen varattu. Ilmoitamme varasijalla oleville, jos paikkoja vapautuu vielä ennen valmennuksen alkua. Selvitämme myös mahdollisuutta järjestää toinen vastaavan tyyppinen valmennus jäsenille vielä tämän vuoden aikana, koska aihe kiinnostaa hammaslääkäreitä.

Lisätietoja:

Hammaslääkäriliitto, Anna Chainier, asiantuntijahammaslääkäri, p. 050 374 3392, anna.chainier@hammaslaakariliitto.fi

Heltti Oy, PsT Mona Moisala, mona.moisala@heltti.fi