Heltti-valmennus

Tervetuloa hammaslääkärien suosittuun hyvinvointivalmennukseen! Kaipaatko työkaluja ja ideoita siihen, kuinka voit tukea omaa jaksamistasi ja hyvinvointiasi kiireisessä hammaslääkärin työssä? Kärsitkö työhön liittyvästä stressistä, uupumuksesta, tai riittämättömyyden tunteista? Kaipaatko enemmän kollegoiden tukea ja yhteisöllisyyden tunnetta hammaslääkärien kesken?

Miksi, mitä, kenelle?

Hammaslääkärien työhyvinvointiselvityksen mukaan työuupumusoireet, stressi ja masennus ovat lisääntyneet ammattikuntamme keskuudessa. Meille on tärkeää, että hammaslääkärit voivat hyvin ja jaksavat työssään sekä saavat kokea hyvinvointia ja onnistumisen tunteita työarjessaan.

• Liitto tarjoaa työhyvinvoinnin verkkovalmennuksen keväällä 2022.
  • Suosittu valmennus toteutetaan toisen kerran. Ohjelman sisältöjä on uudistettu.
  • Valmennus on liiton jäsenetu ja osallistujille maksuton. Mukaan mahtuu 150 jäsentä.

Sisältö ja aikataulu:

Valmennus koostuu neljästä 1.5 tunnin webinaarista, jotka käsittelevät hammaslääkärin hyvinvointia eri näkökulmasta. Ohjelmassa on mahdollisuus yhteiseen keskusteluun ja kysymysten esittämiseen. Koska valmennus on kokonaisuus, toivomme osallistujien voivan sitoutua kaikkiin neljään webinaariin. Webinaarit on myös mahdollista katsoa jälkikäteen tallenteena.

Valmennuksen toteutuksesta vastaavat Heltin kokeneet työterveyspsykologit PsM Mari Laarin johdolla. www.heltti.fi

Ti 15.2. klo 14.30–16.00: Jaksaminen ja voimavarat poikkeusaikana (Mari Laari). Rentoutustekniikat, palautuminen, voimavarojen lisääminen, epävarmuuden ja riittämättömyyden siedon kasvattaminen poikkeusaikana.

Ke 16.3. klo 14.30–16.00: Aivoterveelliset työtavat (Tuuli Viranta). Tauotus, päivän rytmittäminen, multitaskingin välttäminen, kiireen tunnun hallinta.

Ti 12.4. klo 14.30–16.00: Unen merkitys ja tukeminen (Roope Rytkönen). Unen vaikutukset tiedonkäsittelytaitoihin ja terveyteen, unihäiriöt ja niiden syyt, unta tukeva toiminta ja valinnat arjessa.

Ke 11.5. klo 14.30–16.00: Mielen joustavuus (Essi Veki). Miten siedän muutoksia ja sopeudun uusiin tilanteisiin. Mitä resilienssi tarkoittaa ja voiko sitä harjoitella. Vinkkejä mielen joustavuuden lisäämiseen.

Osallistujat täyttävät valmennuksen alussa ja lopussa lyhyen jaksamiskyselyn, jonka avulla jokainen saa tarkempaa tietoa omasta työhyvinvoinnistaan ja valmennuksen vaikuttavuutta voidaan seurata.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 21.1.2022!

Ilmoittaudu mukaan tästä.

Lisätietoja:

Hammaslääkäriliitto, Anna Chainier, asiantuntijahammaslääkäri, p. 050 374 3392, anna.chainier@hammaslaakariliitto.fi

Heltti Oy, PsM Mari Laari, mari.laari@heltti.fi