Hammaslääkäriliiton Etiikkapäivä 13.2.2021

Oikeaan osumisen taito – oikeanlaista hoitoa oikeaan aikaan

Terveydenhuollon resurssimäärät, erilaiset sopimus- ja palkkausjärjestelmien perusteet voivat johtaa toisaalta alihoitoon ja toisaalta myös ylihoitoon. Miten voidaan kannustaa ammattilaista tekemään työnsä potilaan kannalta mahdollisimman hyvin? Miten välttää potilaiden hoitamista liikaa, liian vähän – tai huonosti?

Etiikkapäivä toteutetaan turvallisesti vuorovaikutteisena etätapahtumana Teams-alustalla. Osallistujille lähetetään kutsulinkki sähköpostiin pari päivää ennen tilaisuutta.

Päivän tavoitteena on keskustella eri näkökulmista ja antaa kotiin viemisiksi ajatuksia ja apua käytännön tilanteisiin.

Päivän puheenjohtajana toimii lääketieteen filosofian ja etiikan professori Pekka Louhiala Tampereen yliopistosta.

Etiikkapäivä on tarkoitettu kaikille Hammaslääkäriliiton jäsenille.

Etiikkapäivään osallistumisesta hyväksytään 4 tuntia erikoishammaslääkärikoulutuksen teoreettiseksi kurssimuotoiseksi koulutukseksi (kaikki erikoisalat), ja Apollonian täydennyskoulutusmerkkiä varten siitä saa 4,5 täydennyskoulutuspistettä.

Ilmoittaudu jäsentapahtumaan 31.1.2021 mennessä.

Siirry ilmoittautumiseen tästä

Tiedostot