Liity jäseneksi

Voit liittyä Hammaslääkäriliiton jäseneksi, jos sinulla on oikeus toimia hammaslääkärinä Suomessa. Opiskelijajäseneksi voivat liittyä suomalaisissa yliopistoissa hammaslääketiedettä opiskelevat.

Miten haen varsinaiseksi jäseneksi?

Täytä jäsenhakemuksen kaikki kohdat huolellisesti ja lähetä hakemus allekirjoitettuna Hammaslääkäriliiton toimistoon osoitteella:

Suomen Hammaslääkäriliitto
Malminkatu 30
00100 HELSINKI

Voit hakea varsinaiseksi jäseneksi valmistumisen jälkeen. Jos olet suorittanut hammaslääketieteen tutkinnon ulkomailla, voit liittyä jäseneksi saatuasi määräaikaisen tai pysyvän laillistuksen.

Jäsenyys alkaa, kun Hammaslääkäriliiton hallitus on hyväksynyt jäsenhakemuksen. Tämän jälkeen saat vahvistuskirjeen jäsenyydestä. Hallitus kokoontuu noin kuukauden välein.

Opiskelijajäsenestä varsinaiseksi jäseneksi

Kun olet valmistunut hammaslääkäriksi, kannattaa varsinaiseksi jäseneksi liittyä heti. Opiskelijajäsenellä on mahdollisuus antaa suostumus automaattiseen jäsenyyden jatkumiseen valmistumisen jälkeen eikä erillistä ilmoitusta tarvita. Nykyiset opiskelijajäsenet voivat antaa suostumuksen automaattiseen jäseneksi liittämisen liiton jäsensivuston nettilomakkeella "omat tiedot" kohdassa "Jäsenyydet". Jos et ole antanut suostumusta automaattiseen jäseneksi liittämiseen hae jäsenyyttä tällä lomakkeella tai vapaamuotoisella ilmoituksella liiton toimistoon Seija Kokoralle, seija.kokora@hammaslaakariliitto.fi, puh. 09 6220 2548.

Vuoden 2019 alusta alkaen vastavalmistuneet saavat liittymisestä alkaen 50 % alennusta ensimmäisen vuoden (12 kk) jäsenmaksusta. Alennuksen saa käyttöön, kun on hakenut jäsenyyttä puolen vuoden kuluessa (6 kk) laillistumisesta. Varsinaiseksi jäseneksi kannattaa siis liittyä heti valmistumisen jälkeen.

Liittymällä varsinaiseksi jäseneksi varmistat, että kaikki jäsenpalvelut ja -edut ovat voimassa keskeytyksettä.

Lisätietoa jäsenmaksuista ja jäsenpalveluista ja -eduista.

Miten haen opiskelijajäseneksi?

Suomessa tutkintoa suorittavat hammaslääketieteen opiskelijat voivat hakea opiskelijajäsenyyttä heti opintojen aloituksen jälkeen. Täytä jäsenhakemuksen kaikki kohdat huolellisesti ja lähetä hakemus allekirjoitettuna Hammaslääkäriliiton toimistoon.

Opiskelijajäsenyys on maksuton ja käytössäsi on kaikki jäsenpalvelut ja -edut.
Hammaslääkäriliitto ja Apollonia järjestävät opiskelijatilaisuuksia kaikkien vuosikurssin opiskelijoille.

Liitosta eroaminen

Voit erota liitosta lähettämällä vapaamuotoisen kirjallisen ilmoituksen sähköpostitse Seija Kokoralle, seija.kokora@hammaslaakariliitto.fi tai postitse Hammaslääkäriliiton toimistoon osoitteella:

Suomen Hammaslääkäriliitto
Malminkatu 30
00100 HELSINKI

Miten liityn uudelleen jäseneksi?

Jos olet eronnut liitosta ja haluat liittyä uudelleen jäseneksi, ole ensin yhteydessä liiton toimistoon Seija Kokoraan, seija.kokora@hammaslaakariliitto.fi, puh. 09 6220 2548.

Kuluvan vuoden  ja edellisen vuoden jäsenmaksujen tulee olla maksettuna ennenkuin jäsenhakemus voidaan käsitellä.

Liittyminen varsinaiseksi jäseneksi uudistuu

Opiskelijajäsenet liittyvät liiton varsinaiseksi jäseneksi valmistumisen jälkeen tällä lomakkeella tai vapaamuotoisella ilmoituksella liiton toimistoon Seija Kokoralle.  Vuoden 2019 alusta alkaen otettiin käyttöön uusi liittymismalli. Jatkossa opiskelijajäsenellä on mahdollisuus antaa suostumus automaattiseen jäsenyyden jatkumiseen valmistumisen jälkeen eikä erillistä ilmoitusta tarvita.
Nykyiset opiskelijajäsenet voivat antaa suostumuksen automaattiseen jäseneksi liittämiseen liiton jäsensivuston nettilomakkeella "omat tiedot" kohdassa "Jäsenyydet".

Vastavalmistuneet saavat liittymisestä alkaen 50 % alennusta ensimmäisen vuoden jäsenmaksusta. Vuonna 2019 liiton jäsenmaksu on 520 euroa ja näin vastavalmistuneiden jäsenmaksu on ensimmäiseltä vuodelta 260 euroa. Jäsenmaksu laskutetaan kahdessa erässä. Jäsenmaksualennus on tasapuolinen kaikille vastavalmistuneille, koska alennus lasketaan varsinaiseksi jäseneksi liittymisestä. Alennuksen saa käyttöön, kun on hakenut jäsenyyttä puolen vuoden kuluessa laillistumisesta. Varsinaiseksi jäseneksi kannattaa siis liittyä heti valmistumisen jälkeen.

Lue lisää jäseneduista ja jäsenmaksuista.