Hammaslääkärilehti ja muut julkaisut

Tuotamme jäsenille hammaslääkärin työtä koskevaa ajankohtaista tietoa, jota tarjoavat esimerkiksi Hammaslääkärilehti ja uutiskirjeet sekä liiton oppaat ja ammatilliset julkaisut.
Suomen Hammaslääkärilehti

Hammaslääkärin oma aikakauslehti

Vuosittain 14 kertaa ilmestyvä Hammaslääkärilehti on tärkeä jäsenetu, joka kertoo hammaslääkärien työelämästä, hammaslääketieteestä ja suun terveydenhuollon ajankohtaisista asioista sekä liiton toiminnasta ja vaikuttamistyöstä.

Omasta ammattilehdestä löydät ajankohtaiset uutiset, tieteen kuulumiset ja liiton edunvalvonnan asiat. Lehden Työpaikka, Oma paikka, Vuositarkastus ja muut vakiopalstat tuovat kollegan lähelle.

Suomen Hammaslääkärilehteä julkaisee Hammaslääkäriliitto. Lehden sisältö on hammaslääkärijärjestöjen yhteisen työn tulos:

• Hammaslääkäriliitto on lehden julkaisija ja vastaa kokonaisuudesta.
  • Hammaslääkäriseura Apollonia vastaa tieteellisestä sisällöstä.
  • Odontologiska Samfundet i Finland tuottaa ruotsinkielisen sisällön.

Valtaosa sisällöistä julkaistaan vain painetussa lehdessä. Koska lehti on jäsenetu, kaikille avoin sähköinen näköislehti ilmestyy noin kuukauden viiveellä. Näköislehtiin pääset tästä. Hammaslääkärilehden Instagram-tilillä julkaisemme pieniä kurkistuksia juttuihin – seuraa lehteäsi!

Otamme mielellämme juttuvinkkejä vastaan. Toimituksen yhteystiedot löydät tästä. Apunasi ovat myös lehden mediakortti ja kirjoitusohjeet.

Seuraa uutiskirjettä ja jäsentiedotteita

Jäsenenä saat sähköpostiisi Hammaslääkäriliiton uutiskirjeen noin kolmen viikon välein. Kirje kokoaa yhteen Hammaslääkärilehden uutiset, liiton jäsenasiat ja suun terveydenhuollon ajankohtaiset kuulumiset. Lisäksi lähetämme hammaslääkäreille sektorikohtaisia jäsenkirjeitä tarvittaessa.

Liiton uutiskirje ja jäsentiedotteet lähetetään automaattisesti kaikille jäsenille, jotka ovat ilmoittaneet sähköpostiosoitteen jäsenrekisteriin. Jos osoitteesi on muuttunut, muistathan päivittää yhteystiedot. Lisätietoa: @email

Työelämäoppaat apunasi

Jäsenenä käytössäsi ovat Hammaslääkäriliiton ammatilliset esitteet ja työelämäoppaat.

Hyvä työpaikka -opas on tarkoitettu hammaslääkärien työhyvinvoinnin tueksi ja työkaluksi erityisesti esihenkilöille kaikilla suun terveydenhuollon työpaikoilla. Oppaasta on hyötyä ja iloa jokaiselle kollegalle tehtävästä riippumatta. Tutustu Hyvä työpaikka -oppaaseen tästä.

Neuvomme jäseniä hammaslääkärin yritystoimintaa koskevissa kysymyksissä. Jäsensivujen Liiketoiminta-osiosta löydät hyödyllistä tietoa yksityishammaslääkäreille.

Tutkimustietoa hammaslääkärin työstä

Liitto tuottaa vuosittain omia tutkimuksia hammaslääkärien työoloista, työmarkkinatilanteesta ja työhyvinvoinnista. Tuloksia hyödynnetään hammaslääkärien edunvalvonnassa ja tieto on kaikkien jäsenten käytössä. Tutustu työelämätutkimuksiin tästä.