Hammaskollega

Hammaskollega on jäsenpalvelu hammaslääkärien konsultointiin, ammatilliseen kehittymiseen ja verkostoitumiseen. Palvelussa voit konsultoida kollegoita ja käydä ammatillisia keskusteluja ajasta ja paikasta riippumatta – tietoturvallisesti. Hammaslääkärit voivat ristiinkonsultoida myös lääkäreitä.

Palvelun saavat käyttöön kaikki liiton jäsenet, jotka ovat laillistettuja hammaslääkäreitä sekä 5. ja 6. vuosikurssin opiskelijajäsenet. Palvelu on käyttäjille maksuton.

Hammaskollegaa voi käyttää iPhone- ja Android-mobiilisovelluksilla sekä verkkoselaimella.

Palvelusta löytyy myös Korona-osio, jossa hammaslääkärit voivat konsultoida ja keskustella koronapandemian vastaanotolla aiheuttamista tilanteista.

Konsultoi, auta ja opi

Hammaskollega-jäsenpalvelun on ottanut käyttöönsä jo yli 800 hammaslääkäriä.

Hammaslääkärit voivat ristiinkonsultoida myös lääkäreitä eri erikoisaloilta. Lääkäriliiton jäsenillä on käytössä vastaava Kollega-palvelu, johon on rekisteröitynyt jo yli 10 000 lääkäriä.

Hammaskollegassa voit:

• Konsultoida hammaslääkäreitä.
  • Ristiinkonsultoida eri erikoisalojen lääkäreitä.
  • Vastata konsultaatioihin ja jakaa osaamistasi.
  • Oppia lukemalla muiden konsultaatioita.
  • Verkostoitua ja osallistua ammatillisiin keskusteluihin.
  • Jakaa kokemuksia potilastapauksista.
  • Kysyä vastaanottotoimintaan liittyvistä asioista.
  • Lukea Hammaslääkärilehden uusimpia sisältöjä.

Palvelussa voi konsultoida joko anonyymisti tai omalla nimellä. Vastaaminen tehdään aina omalla nimellä. Konsultoivan hammaslääkärin vastuulla on, että potilasta ei voi tunnistaa konsultaation sisällöstä. Keskustelun sävystä ja keskustelusääntöjen noudattamisesta huolehtivat palvelun hammaslääkäri-moderaattorit.

Hammaskollega-palvelun tuottaa yhteistyössä Hammaslääkäriliiton kanssa Panacea CG Oy.

Kaikki Hammaskollega-käyttäjät tunnistetaan Fimnet-kirjautumisen avulla.

Näin otat Hammaskollegan käyttöön

• Lataa Hammaskollega-sovellus puhelimeen tai tabletille Applen tai Googlen sovelluskaupasta tai kirjaudu palveluun verkkoselaimella.
  • Palvelun saavat käyttöön kaikki liiton jäsenet, jotka ovat laillistettuja hammaslääkäreitä sekä 5. ja 6. vuosikurssin opiskelijajäsenet.
  • Palvelu on käyttäjille maksuton.
  • Katso lisätiedot ja ota palvelu käyttöön: www.hammaskollega.fi
  • Tarvitsetko apua? Kaikissa Hammaskollegaan liittyvissä kysymyksissä saat neuvoja: @email
  • Voit antaa palautetta palvelusta ja vaihtaa ajatuksia muiden käyttäjien kanssa myös Hammaskollega-palvelun Facebook-ryhmässä.