Potilasvakuutus

Tällä lomakkeella voit ottaa itsellesi potilasvakuutuksen liittymällä Hammaslääkäriliiton ryhmäetuvakuutukseen tai irtisanoa voimassa olevan vakuutuksen.

Vakuutuksenantaja on Pohjola Vakuutus Oy. Vakuutus kattaa Suomen Hammaslääkäriliiton jäsenten itsenäisinä yrittäjinä tai yhtiön osakkaina tai yksityisten yritysten ja laitosten palveluksessa harjoittaman laillistetun hammaslääkärin toiminnan. Vakuutuskausi on kalenterivuosi (esimerkiksi 1.1.2022 – 31.12.2022), paitsi jos vakuutus on otettu tammikuun viimeisen päivän jälkeen, jolloin vakuutus alkaa tilauspäivästä. Vakuutus jatkuu automaattisesti kuluvan vuoden loppuun.

Vakuutuksesta korvataan Suomessa terveyden- ja sairaanhoidon yhteydessä potilaalle aiheutunut henkilövahinko potilasvahinkolain mukaisesti.

Vakuutuksen saamisen ehtona on, että kaikki erääntyneet jäsenmaksut on maksettu. Huomaa myös, että vakuutuksen saamiseksi on annettava suostumus tietojen luovuttamiseen jäsenetujen toteuttamista varten. Tämän voit tehdä liiton kotisivujen jäsensivuston etusivulla olevan linkin Omat tiedot kautta. Linkki omiin tietoihin sijaitsee sivun yläosassa oikealla.

Vakuutuksen hinta vuodelle 2022 on 758 euroa ja se maksetaan yhdessä erässä. Vakuutus laskutetaan viikolla 50 ja eräpäivä on  14.1.2022. Vakuutuksen hinta on sama vaikka liittyisit kesken vuotta. Jos tarvitset vakuutuksen lyhyemmäksi aikaa kuin kahdeksi kuukaudeksi, vakuutus kannattaa ottaa suoraan vakuutusyhtiöstä.

Tilausvahvistus *