Suunterveyden ylläpidossa läpi elämän avainasemassa ovat terveelliset elämäntavat ja ruokatottumukset, hyvä suuhygienia, tupakoimattomuus sekä suun terveydenhuollon palvelujen säännöllinen käyttö. On syytä muistaa, että lapset omaksuvat suunterveystottumukset vanhemmiltaan. Työpaikoilla työympäristön ja toimintatapojen tulisi olla suunterveyttä edistäviä. Tähän liittyvät mahdollisuus terveelliseen ruokailuun ja esimerkiksi epäterveellisten napostelutuotteiden välttäminen. Monet työnantajat tarjoavat työntekijöilleen myös työpaikkahammashuoltoa.

Aikuisiän suunterveyden kulmakivet

Hyvä suunterveys perustuu jokaisen itsensä ja suun terveydenhuollon ammattilaisten yhteistyöhön. Muista hyvä suuhygienia, terveelliset ruokatottumukset sekä säännölliset suun perustutkimukset hammaslääkärillä.

Suunterveyden edistäminen työpaikoilla

Työpaikoilla työympäristön ja toimintatapojen tulisi olla suunterveyttä edistäviä. Tähän liittyvät mahdollisuus terveelliseen ruokailuun ja esimerkiksi napostelukulttuurin välttäminen.