Hammaslääkäriliiton syysvaltuusto 2022
28.11.2022

Liiton syysvaltuusto kokoontui

Hammaslääkäriliiton valtuuston syyskokous pidettiin Helsingissä 25.–26.11.2022.

Valtuutetut saivat toiminnanjohtaja Henna Virtomaalta ajankohtaiskatsauksen suun terveydenhuollon ja hammaslääkärikunnan tilanteesta sote-uudistuksessa ja vuoden vaihtuessa aloittavilla hyvinvointialueilla ja liiton ensi kevään eduskuntavaalitavoitteista sekä vaikuttamistyöstä ammattikunnan ja suunterveyden puolesta.

Sosiaali- ja terveysministeriön lääkintöneuvos Merja Auero kertoi suun terveydenhuollon palvelujärjestelmän tilanteesta ja hammashoidon 2000-luvun uudistuksista alusti Kelan tutkimusprofessori Hennamari Mikkola.

Syyskokous vahvisti toiminnan ja talouden

Syyskokouksessaan valtuusto vahvisti liiton vuoden 2023 toimintasuunnitelman ja talousarvion sekä valitsi hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle vuosiksi 2023–2024.

Hallituksen uusiksi jäseniksi valittiin vaaleja valmistelevan toimikunnan ehdotuksen mukaan yksityishammaslääkäri Sari Lomu ja erikoistuva hammaslääkäri Jarkko Kalliala. Erovuoroisista valittiin jatkamaan varapuheenjohtaja Riitta Lindberg sekä Sanni Aho ja Tomas Pått. Muut hallituksen jäsenet ovat puheenjohtaja Pia Helander, varapuheenjohtaja Heikki Kiviahde sekä Katri Hyvärinen, Minna Jakonen, Tuomas Saxlin sekä opiskelijajäsen Tero Junell.

Liiton toiminnantarkastajiksi seuraavalle toimikaudelle valittiin Sirpa Korhonen ja Kari Suvanto. Varatoiminnantarkastajiksi valittiin Juha Valtakoski ja Pirkko Grönroos.

Jäsenmaksu vuonna 2023

Vuoden 2023 jäsenmaksuksi vahvistettiin hallituksen esityksen mukaan 544 euroa. Jäsenmaksun vapautus- ja alennusperusteista päätettiin hallituksen esityksen mukaan.

Liiton huomionosoitukset

Valtuusto myönsi kokouksessa Hammaslääkäriliiton kultaisen ansiomerkin Outi Hautamäelle.

Liiton hopeisen ansiomerkin saivat Ulla Harjunmaa, Aija Kalmari, Hanna Kangasmaa, Anne Komulainen, Minna Pellinen ja Jaana Rautava. Kokouksessa luovutettiin myös Petri Tiilikaiselle vuosi sitten myönnetty liiton hopeinen ansiomerkki.

Valtuuston illallisen yhteydessä luovutettiin tasavallan presidentin myöntämä lääkintöneuvoksen arvonimi liiton edelliselle varatoiminnanjohtajalle, kunniajäsen Anja Eerolalle.

Lämpimät onnittelut!

Hammaslääkäriliiton valtuuston syyskokous järjestettiin Helsingissä 25.–26.11.2022.