10.10.2022

Vastaa Etävastaanotot suun terveydenhuollossa -kyselyyn

Kyselyllä selvitetään, millaiset tekijät edistävät etävastaanottojen hyödyntämistä suun terveydenhuollossa. Ei haittaa, vaikka et olisi tehnyt etävastaanottotyötä, mielipiteesi on silti arvokas.

– Etävastaanottojen määrä lisääntyy todennäköisesti lähivuosina. Sote-uudistus ja hyvinvointialueet kiihdyttävät osaltaan kehitystä. Nyt on tärkeää saada tietoa hammaslääkärien etävastaanottokokemuksista. Lisäksi on tarpeen kartoittaa näkemyksiä tehtävistä, joita ammattilaisten mielestä voisi tulevaisuudessa hoitaa etävastaanottoina, sanoo Hammaslääkäriliiton erikoistutkija Jaakko Koivumäki.

Kysely on osa tradenomi, suuhygienisti Tuija Huupposen ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opinnäytetyötä. Kyselyyn vastaaminen vie noin 10–15 minuuttia. Vastaathan viimeistään 31.10.2022.

Tulokset julkaistaan vuoden 2023 aikana.

Tutkimuksen yhteistyökumppaneina toimivat Hammaslääkäriliitto, Suuhygienistiliitto ja Suun terveydenhoidon ammattiliitto STAL.

Linkki kyselyyn: https://elomake.metropolia.fi/lomakkeet/35996/lomakkeet.html