Tietokoneella työskentelevä ihminen lähikuvassa
19.02.2024

Sote-palveluntuottajien ei tarvitse tarkistaa tietojaan maaliskuun 2024 loppuun mennessä

Sote-palveluntuottajien ei tarvitse tarkistaa Valviran ja aluehallintovirastojen yhteisessä Soteri-palveluntuottajarekisterissä olevia tietojaan 31.3.2024 mennessä, koska rekisterin tietosisältöjä koskeva työ on kesken. Valvira ja AVI tiedottivat uudesta aikataulusta helmikuussa.

Lisätietoa tilanteesta ja ohjeita palveluntuottajille Aluehallintoviraston sivuilta.

Uusi Soteri-rekisteri ruuhkautui heti – Hammaslääkäriliiton mielestä käsittelyviive on kohtuuton

Yksityisten sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen rekisteröintihakemusten tulva on ruuhkauttanut Valviran Soteri-rekisterin. Vuoden alusta käyttöön otetussa uudessa palveluntuottajarekisterissä on jo noin 2 000 hakemusta jonossa odottamassa käsittelyä, uutisoi Hammaslääkärilehti.

– Pitkä käsittelyviive on täysin kohtuuton esimerkiksi yksityiseksi palveluntuottajaksi ryhtyvien ja vuokravastaanottoa vaihtavien hammaslääkärien näkökulmasta. Valvontalain mukaan toimintaa ei saa aloittaa, eikä muutosta toteuttaa ennen rekisteröintiä, Hammaslääkäriliiton lakimies Heikki Kuusela kertoo.

Lue lisää Hammaslääkärilehden uutisesta.