Hammassärystä kärsivä miespotilas pitelee poskeaan hammaslääkärin vastaanotolla
16.06.2023

Kivunhoitolääketieteen erityispätevöityjän ei tarvitse enää olla EHL

Kivunhoitolääketieteen erityispätevyyttä suorittavilta hammaslääkäreiltä ei enää vaadita erikoishammaslääkärin tutkintoa.

Tähän asti Kivunhoitolääketieteen erityispätevyyttä suorittavilta on vaadittu erikoishammaslääkärin koulutusta. Tämän on kuitenkin koettu hankaloittavan hammaslääkärien pätevöitymistä. Samaan aikaan työelämässä tarvittaisiin lisää kivunhoitolääketieteen erityispätevyyden suorittaneita, kertoo erityispätevyyksiä koordinoiva asiantuntijahammaslääkäri Anna Chainier Hammaslääkäriliitosta.

Hammaslääkäriliiton hallitus on päättänyt erikoishammaslääkärivaatimuksen poistamisesta.

Lisätietoa Kivunhoitolääketieteen erityispätevyydestä

Hammaslääkäriliiton erityispätevyydet:

• Hammaslääkäriliitto hallinnoi yhteensä 11 erityispätevyyttä.
  • Hammaslääkäreille erityispätevyydet myöntää Hammaslääkäriliton hallitus kunkin erityispätevyystoimikunnan esityksestä.
  • Erityispätevyyden myöntäminen edellyttää Hammaslääkäriliiton jäsenyyttä.

Tutustu Hammaslääkäriliiton erityispätevyyksiin