piirroskuvassa prosenttimerkki on avoimella kämmenellä
05.06.2023

Akava jäsenliittoineen: Ay-jäsenmaksun verovähennysoikeus on säilytettävä

Akava ja sen 36 jäsenliittoa ovat ottaneet kantaa ay-jäsenmaksun verovähennysoikeuden puolesta. Vaadimme, että ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeus säilytetään nykyisellään. Hammaslääkäriliitto on yksi Akavan jäsenliitoista.

Akavalaiset korostavat, että ay-jäsenmaksu on tulonhankkimiskulu ja sen verovähennysoikeuden poistaminen kiristäisi työn verotusta.

Ammattiliiton jäsenmaksun verovähennysoikeus työntekijän verotuksessa on olennainen osa yhdenvertaista työmarkkinajärjestelmää ja sopimusyhteiskuntaa, Akava liittoineen painottaa.

Akavan yhteinen kannanotto on toimitettu julkisuudessa käydyn keskustelun takia hallitusohjelmaneuvottelijoille 5.6.2023.

Lue lisää Akavan sivuilta: Akavan ja jäsenliittojen kannanotto hallitusneuvotteluihin ay-jäsenmaksun verovähennysoikeudesta työntekijän verotuksessa