Avaa suu suunterveyskampanjan tunnuskuva

Avaa suu -kampanja elinikäisen suunterveyden puolesta

Muista suunterveys. Harjaa kunnolla, fluorihammastahnalla, vähintään kaksi minuuttia kerralla. Kaksi kertaa päivässä. Hyvä syy – avaa suu! Hammaslääkäriliiton Avaa suu -kampanja kannustaa tänä keväänä erityisesti nuoria aikuisia pitämään huolta suunterveydestä. Kampanja-aika on 18.–31.3.2024.

Avaa suu -kampanja kannustaa kaikkia elinikäiseen suunterveyteen.

Hammaslääkäriliitto on ollut väestön suunterveyden asialla jo sata vuotta. Juhlavuonna Avaa suu -kampanja kohdistaa huomionsa erityisesti nuorten aikuisten suunterveyteen.

Hampaiden puhdistus ja terveellinen ravinto on osa kokonaisvaltaista hyvinvointia läpi elämän. Pienenä opittu kantaa pitkälle–läpi elämän.

Kampanjan verkkosivuilta löytyy suunterveystietoa, tietoiskuvideoita ja testejä. Avaa suulla on sosiaalisen median kanavat Facebookissa ja Instagramissa, #avaasuu.

• Kevään 2024 Avaa suu -kampanja on käynnissä 18.–31.3.
  • Lisäksi kampanja näkyy pääkaupunkiseudulla ulkomainonnassa viikolla 12.
  • Kampanja ajoittuu keväisin Suunterveyspäivän yhteyteen. Suomen kansallista suunterveyspäivää vietetään vuosittain 20. maaliskuuta.
  • Avaa suu -kampanja jatkuu jälleen syksyllä 2024.

Kannustamme hammaslääkäreitä ja hammaslääketieteen opiskelijoita sekä muita suun terveydenhuollon ammattilaisia jakamaan kampanja-aineistoja verkossa ja kertomaan kampanjasta potilailleen.

Lisätietoa: Hammaslääkäriliiton asiantuntijahammaslääkäri Aija Hietala-Lenkkeri, @email

Tutustu ja jaa:

Avaa suu -kampanjan sivut