Vuoden 2018 Työmarkkinatutkimus on käynnissä

5.04.2018
Työmarkkinatutkimus on Hammaslääkäriliiton tärkein vuosittainen perustutkimus. Sen avulla seurataan muun muassa hammaslääkärien ansioiden muutosta ja työllisyystilannetta. Tänä vuonna kysytään myös ammatti-identiteetistä – kerro meille, missä määrin koet olevasi työssäsi esimerkiksi parantajana, teknikkona, priorisoijana ja liukuhihnatyöntekijänä.

Perinteisen edunvalvonnan lisäksi liiton yksi tärkeimmistä tehtävistä on vaalia hammaslääkärin työn professionaalisuutta, ja tähän teemaan liittyy myös kysymys ammatti-identiteetistä.

Työmarkkinatutkimukseen toivotaan runsasta osanottoa, jotta saisimme luotettavan ja kattavan kuvan hammaslääkärien työmarkkinoista ja ammattikunnan kokemuksista. Lomake on aiempaa lyhyempi, jotta myös kaikkein kiireisimmät ehtisivät vastata siihen.

Kysely on lähetetty kaikille alle 63-vuotiaille hammaslääkäreille ja kaikille työelämässä yhä mukana oleville tätä vanhemmille liiton jäsenille, joiden sähköpostiosoite on liiton jäsenrekisterissä.
Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti, eikä yksittäistä henkilöä voida tunnistaa tuloksista.

Vastausaikaa on 18.4. asti.

Vastanneiden kesken arvotaan kolme n. 200 euron arvoista urheilukelloa. Erillinen linkki arvontalomakkeeseen on kyselylomakkeen lopussa.

Työmarkkinatutkimuksen tulokset julkaistaan Hammaslääkärilehdessä sekä liiton sivuilla.

Tietoa aiempien vuosien työmarkkinatutkimusten tuloksista liiton sivuilla.

Lisätietoja: erikoistutkija Jaakko Koivumäki, jaakko.koivumaki@hammaslaakariliitto.fi, puh. 0400 971 658

Kiitos osallistumisestasi!

Kollegiaalisin terveisin,