Valmistuvien liittyminen liittoon on nyt entistä selkeämpää

10.06.2019
Opiskelijajäsenten liittymistä varsinaiseksi jäseneksi on selkeytetty, kun vuoden 2019 alusta otettiin käyttöön uusi liittymismalli. Nyt opiskelijajäsenellä on mahdollisuus antaa suostumus automaattiseen jäsenyyden jatkumiseen valmistumisen jälkeen, eikä erillistä ilmoitusta tarvita.

Nykyiset opiskelijajäsenet voivat antaa suostumuksen automaattiseen jäseneksi liittämiseen liiton jäsensivuston nettilomakkeella ”omat tiedot” kohdasta "Jäsenyydet”.  Näin varmistuu, että kaikki liiton jäsenpalvelut ja -edut ovat käytössä keskeytyksettä. Uusilta opiskelijajäseniltä suostumus kysytään jäsenhakemuksessa.

Liittyminen varsinaiseksi jäseneksi onnistuu edelleen myös vanhan käytännön mukaan vapaamuotoisella ilmoituksella liiton toimistoon Seija Kokoralle: seija.kokora@hammaslaakariliitto.fi.

Ohjeet jäseneksi liittymiseen löydät täältä.

Vastavalmistuneiden jäsenmaksualennus uudistui

Vastavalmistuneet saavat liittymisestä alkaen 50 % alennusta ensimmäisen vuoden jäsenmaksusta.

Vuonna 2019 liiton jäsenmaksu on 520 euroa ja näin vastavalmistuneiden jäsenmaksu on ensimmäiseltä vuodelta 260 euroa. Jäsenmaksu laskutetaan kahdessa erässä.

Jäsenmaksualennus on tasapuolinen kaikille vastavalmistuneille, koska alennus lasketaan varsinaiseksi jäseneksi hyväksymisestä. Alennuksen saa käyttöön, kun on hakenut jäsenyyttä puolen vuoden kuluessa laillistumisesta.

Varsinaiseksi jäseneksi kannattaa siis liittyä heti valmistumisen jälkeen. Ammattijärjestön jäsenmaksu on verotuksessa vähennyskelpoinen.