Suunterveys on hyvinvointia muistuttaa Koko Suomi harjaa -kampanja 2022

13.09.2022
Koko Suomi harjaa -kampanja kannustaa kaikkia harjaamaan hampaat suositusten mukaan. Vuonna 2022 teemana on Suunterveys on hyvinvointia! Kampanjalla muistutetaan suunterveyden vaikutuksista fyysiseen, psyykkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin. Kampanja toteutetaan lokakuussa viikolla 41. (10.–16.10.).

Tavoitteena on saada kaikki Suomen 5,5 miljoonaa asukasta osallistumaan kampanjaan ja harjaamaan hampaansa fluoritahnalla 2x2. Suunterveys ja suun omahoito korostuvat erityisesti nyt sosiaali- ja terveydenhuollon ollessa murroksessa.

Osallistu kampanjaan!

Kannustamme kaikkia osallistumaan ja jakamaan kampanja-aineistoja somessa (#kokosuomiharjaa, @kokosuomiharjaa) sekä nostamaan kampanjaa esille myös vastaanotoilla ja tapahtumissa.

Kampanja toteutetaan Facebookissa, Instagramissa ja TikTokissa. Lisäksi siihen kuuluu kaikille avoin webinaari, kampanjavideo ja yleishyödyllinen tietoisku.

YLE on hyväksynyt Koko Suomi harjaa -tietoiskuvideon yleishyödylliseksi tietoiskuksi. Se esitetään YLEN kanavilla viikolla 41.

Koko Suomi harjaa -kampanja tarjoaa tietoa ja käytännön neuvoja Facebookissa:  https://www.facebook.com/kokosuomiharjaa/

Kampanjan materiaalit ovat vapaasti käytettävissä ja jaettavissa: https://www.colgateprofessional.fi/kokosuomiharjaa

Osa kansainvälistä kampanjaa

Suomen kampanja on osa kansainvälisen ACFF:n World Cavity Free Future -päivän (14. lokakuuta) toteutusta. ACFF (Alliance for a Cavity-Free Future) on kansainvälinen liittouma, joka pyrkii vähentämään hampaiden reikiintymistä kaikkialla maailmassa. Tutustu kampanjan kansainväliseen sivustoon tästä.

Hammaslääkäriliitto on yksi kampanjan tukijoista

Vuonna 2022 Koko Suomi harjaa -kampanjan tukijoita ovat THL, Suomen Hammaslääkäriliitto, Hammaslääkäriseura Apollonia, Suunterveydenhoidon ammattiliitto STAL, Suomen Suuhygienistiliitto, Suomen Terveydenhoitajaliitto ja Suomen Farmasialiitto. Kampanjan käytännön toetutusta tukevat Colgate Professional Suomi ja QAdental.

Lisätietoja: Vuokko Anttonen, professori emerita, Oulun yliopisto, Suomen edustaja ACFF Nordic Chapter, Koko Suomi harjaa -kampanjaryhmän puheenjohtaja

Koko Suomi harjaa -kampanjan tiedote 2022