Osallistu Suunterveyspäivään 20.3.2022

15.03.2022
Suunterveys on elintärkeä! Suomen kansallista suunterveyspäivää vietetään ensimmäisen kerran 20.3.2022. Tule mukaan jakamaan tietoa suunterveyden merkityksestä!

– Jokaisella on oikeus hyvään suunterveyteen. Ilman ihmisten omaa vastuuta ja toimivaa omahoitoa suomalaisten suunterveys ei kuitenkaan pysy kunnossa. Teemapäivänä haluamme muistuttaa omahoidon tärkeydestä ja kannustaa kaikki mukaan suunterveystalkoisiin, sanoo toiminnanjohtaja Henna Virtomaa.

Kansallinen Suunterveyspäivä on osa Maailman Suunterveyspäivää. Yhteisenä tavoitteena on jakaa tietoa hyvästä suuhygieniasta ja edistää väestön suunterveyttä. Samalla muistutetaan, että suunterveys on tärkeä osa kokonaisterveyttä, hyvinvointia ja elämänlaatua. Päivästä on tarkoitus tehdä näkyvä vuosittainen teemapäivä.

Voit osallistua jakamalla Suunterveyspäivänä Hammaslääkäriliiton ja liiton I love suu -kampanjan suunterveyspäivän some-postauksia.

Lue lisää Hammaslääkärilehdestä.