Liitto palvelee jäseniä koronasyksynä

28.08.2020

Käynnissä oleva koronaepidemia vaikuttaa Hammaslääkäriliiton syksyn toimintaan ja toimiston työskentelyyn.

– Liiton tapahtumia ja toimintaa ei tilanteen vuoksi peruta, vaan kehitämme uudenlaisia tapoja palvella jäseniä. Toimimme vastuullisesti, kaikkien turvallisuus huomioiden ja viranomaisten suosituksia noudattaen. Muutoksen keskellä hammaslääkärien tiedon, tuen ja koulutuksen tarpeet ovat entisestään korostuneet, kertoo toiminnanjohtaja Henna Virtomaa.

Liitto tekee tiivistä yhteistyötä viranomaistahojen kanssa ja välittää viranomaisohjeita jäsenille. Toimiston jäsen- ja työsuhdeneuvonta palvelevat normaalisti ja edunvalvonnan asiantuntijat ovat jäsenten tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse.

– Tuotamme jäsenille tietoa koronatilanteen vaikutuksista hammaslääkärien työhön ja suun terveydenhuollon palveluihin. Seuraa liiton viestintää eri kanavissa Hammaslääkärilehdessä ja verkossa.

Kaikki syksyn jäsentilaisuudet järjestetään pääasiassa verkkokoulutuksina ja virtuaalitapahtumina. Myös Lääkärikartellin luottamusmieskoulutukset on siirretty webinaareiksi. Ilmoittautuneille on jo lähetetty tieto muutoksista sekä tarkemmat osallistumisohjeet.

Toimiston henkilökunta tekee pääasiassa etätyötä. Hammaslääkäriliiton hallituksen, valiokuntien sekä muiden työryhmien kokoukset pidetään pääosin etäyhteyksin.

Lue lisää liiton sivuilta: Hammaslääkärit ja koronavirus