Liiton Työmarkkinatutkimus 2019

10.04.2019
Työmarkkinatutkimus (TMT) on Hammaslääkäriliiton tärkein jäsenten työelämää selvittävä vuosittainen tutkimus. Sen avulla saamme tietoa esimerkiksi hammaslääkärien työllisyydestä, ansiotasosta ja työolosuhteista. Tutkimuksen tuloksia hyödynnetään kattavasti liiton edunvalvonnassa ja asiantuntijatyössä.

Uusi tulevaisuusbarometri

Tänä vuonna mukana on ensimmäistä kertaa myös tulevaisuusbarometri, jolla kartoitamme hammaslääkärin työn murrosta ja siihen liittyvien uusien teknologioiden ja työmenetelmien käyttöä hammaslääkärin työssä.

Hammaslääkärien edunvalvonnan tueksi liitto tarvitsee luotettavan ja kattavan kuvan alan työmarkkinoista ja ammattikunnan kokemuksista. Siksi on tärkeää, että mahdollisimman moni hammaslääkäri vastaa tutkimukseen.

Kysely on lähetetty kaikille alle 63-vuotiaille hammaslääkäreille sekä tätä vanhemmille työelämässä yhä mukana oleville liiton jäsenille, joiden sähköpostiosoite on jäsenrekisterissä. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti, eikä yksittäistä henkilöä voida tunnistaa tuloksista.

Vastaa viimeistään 23.4.2019

Vastanneiden kesken arvotaan neljä 150 euron arvoista ravintolalahjakorttia. Erillinen linkki arvontalomakkeeseen löytyy tutkimuskyselyn lopusta.

Työmarkkinatutkimuksen tulokset julkaistaan elokuun Hammaslääkärilehdessä sekä liiton sivuilla.

Kiitos osallistumisestasi!

Lisätietoja: erikoistutkija Jaakko Koivumäki, p. 0400 971 658, jaakko.koivumaki@hammaslaakariliitto.fi

Katso edellisten Työmarkkinatutkimusten tulokset liiton sivuilta.