Lääkäripäivien teemana ammatillinen kehittyminen

18.12.2014

Vuoden 2015 Lääkäripäivien pääteema on ammatillinen kehittyminen. Teemaan kuuluvat lääketieteellisen osaamisen lisäksi mm. tiedonhallinta, lääkärin arvot ja etiikka sekä yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot.

Ohjelmassa on myös Terveyspoliittinen paneeli (7.1.), jossa keskustellaan sote-uudistuksen käytännön toteutuksesta ja rahoituksesta.

Lääkäripäivien koulutusohjelmassa on satoja puheenvuoroja. Mukana on myös suunterveys-aiheinen luento-osuus lääkäreille. Kohderyhmänä ovat leukojen, suun ja hampaiden ongelmista kärsiviä sekä monisairaita potilaita hoitavat lääkärit. Onko potilaan suuhun katsomista? -luennon järjestävät Duodecim ja Hammaslääkäriseura Apollonia.

Lääkäripäivien näyttelyssä on mukana 126 näytteilleasettajaa, jotka edustavat lääketieteen eri osa-alueita diagnostiikasta reseptilääkkeisiin.

Lääkäripäivät ja Lääkäripäivien näyttely Messukeskuksessa Helsingissä 7.–9.1.2015.

Samaan aikaan Lääkäripäivien kanssa järjestetään Terveysteknologia 2015 & eHealth 2015 -ammattitapahtuma.

Hammaslääkäriliiton jäsenet voivat osallistua Lääkäripäiville jäsenhintaan (1 päivä 230 €, 2 päivää 350 €, 3 päivää 480 €).

Lisätiedot Suomen Lääkäriliitto: www.laakaripaivat.fi