Hyvä hammaslääkäriesimies –kunniamaininta ylihammaslääkäri Marja Noposelle

22.11.2018

Hammaslääkäriliitto on myöntänyt Hyvä hammaslääkäriesimies –kunniamaininnan Pääkaupunkise udun ja Kirkkonummen suun erikoishoidon yksikön ylihammaslääkäri, HLT, EHL Marja Noposelle.

Tätä ennen hän työskenteli esimiehenä Helsingin suun erikoishoidon yksikössä, josta toiminta laajentui kattamaan useita pääkaupunkiseudun kaupunkeja.

Noponen vastaa alueen erikoishammaslääkäripalveluja tuottavan sekä erikoistumiskoulutusta järjestävän organisaation johtamisesta toimien 35 hammaslääkärin esimiehenä. Organisaatiossa työskentelee yhteensä noin 80 ammattilaista. Pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen suun erikoishoidon yksikkö tuottaa erikoishammaslääkäripalveluja Helsingin, Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen asukkaille.

Noponen on onnistunut hyvin asiantuntijaorganisaation johtamisessa ja sen kehittämisessä yhdessä osaavan henkilöstön kanssa, vaikka potilaiden kasvavan hoidon tarpeen sovittaminen yhteen käytettävissä olevien resurssien kanssa onkin haastavaa. Esimiehenä hän on rakentanut myönteistä, kannustavaa ja kehittävää ilmapiiriä työyhteisössä.

Ehdotuksessa korostettiin, että Marja Noposen johtamis- ja esimiestyö tukee henkilöstön mahdollisuuksia tehdä osaamistaan vastaavaa työtä, mukavassa työyhteisössä ja hyvien kollegoiden tuella, potilaiden parhaaksi.  Hän on kannustava ja innostava esimies, joka pitää huolta henkilöstön hyvinvoinnista.

Hyvä hammaslääkäriesimies -kunniamaininta myönnetään johtamis- ja esimiestyössä ansioituneelle hammaslääkärijohtajalle. Kunniamaininnan tavoitteena on nostaa esille hyvän esimiestyön merkitystä ja hammaslääkäriesimiehen tekemää tärkeää työtä.

Hammaslääkäriliiton järjestöpäällikkö Ira Peurakoski, puh. 050 355 4222

Ylihammaslääkäri Marja Noponen, puh. 050 563 5431