Hammaslääkäriliitto jäsenten tukena koronatilanteessa

1.04.2020
Koronavirusepidemia (COVID-19) vaikuttaa hammaslääkärien työhön ja vastaanottojen toimintaan monella tavalla. Hammaslääkäriliitto tukee ja auttaa jäseniään poikkeusoloissa, jolloin tiedon ja tuen tarve on suurin. Teemme myös tiiviisti yhteistyötä viranomaisten kanssa ja vaikutamme suun terveydenhuoltoa koskeviin linjauksiin. Päivitämme jatkuvasti tietoa koronatilanteen vaikutuksista hammaslääkärien työhön liiton kaikkiin kanaviin.

Liiton sivuille olemme koonneet korona-tietopaketin, josta löytyvät sekä viranomaisten ohjeistukset että liiton edunvalvonnan tuottamat tiedot ja ohjeet eri sektoreilla toimiville hammaslääkäreille – työntekijöille ja yrittäjille. Päivitämme sivuille jatkuvasti uutta sisältöä. Katso sivuilta myös vastaukset hammaslääkärien usein kysymiin kysymyksiin.

Poikkeusolojen ajaksi otamme käyttöön myös tämän koronauutiskirjeen, joka ilmestyy aina tarpeen mukaan. Seuraa myös Hammaslääkärilehteä sekä liiton some-kanavia.

Edunvalvonnan asiantuntijamme neuvovat ja vastaavat jäsenten kysymyksiin myös puhelimitse ja sähköpostite. Kaikkiin yhteydenottoihin emme valitettavasti pysty koronan aiheuttaman kiireen vuoksi reagoimaan heti, mutta vastaamme jokaiselle jäsenelle mahdollisimman pian.

Hammaslääkäriliitossa kannamme vastuuta hammaslääkärien työturvallisuudesta, jaksamisesta ja toimeentulosta näinä poikkeuksellisina aikoina. Me liitossa teemme parhaamme sekä väestön suunterveyden että jokaisen jäsenemme eteen.

Yhdessä tästä selvitään!

Henna Virtomaa