Hammaslääkäriliiton syysvaltuusto kokoontui

2.12.2014
Liiton valtuuston kokous pidettiin Helsingissä 27.–28.11. Uusiksi liiton hallituksen jäseniksi valittiin Minna Marttila ja Mika Räsäsänen.

Valtuu sto hyväksyi liiton toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2015. Jäsenmaksuksi päätettiin 494 euroa. Vuoden 2015 toiminnassa on edelleen keskeistä pitää suun terveydenhuolto kiinteänä ja arvostettuna osana sosiaali- ja terveydenhoitoa.

Valtuusto nimesi liiton hallituksen vuodeksi 2015. Uusina jäseninä aloittavat Minna Marttila ja Mika Räsänen. Terveyskeskushammaslääkärinä Jyväskylässä työskentelevä Marttila on toiminut useissa liiton luottamustehtävissä. Hän on mm. pitkäaikainen valtuutettu ja Keski-Suomen paikallisosaston puheenjohtaja sekä JUKOn varaluottamusmies.

Tamperelainen Mika Räsänen toimii yksityishammaslääkärinä Kangasalla. Hän on valtuuston ja yksityispraktikkovaliokunnan jäsen ja Tampereen paikallisseurassa liiton yksityissektorin paikallisedustaja.

Marttilan tilalle valtuustoon nousee Tuula Raitanen, terveyskeskushammaslääkäri Jyväskylästä, ja Räsäsen tilalle yksityishammaslääkärinä Porissa työskentelevä Nina Rauhala. Molemmilla on aiempaa valtuustokokemusta.

Liiton hallituksen muodostavat puheenjohtaja, kaksi varapuheenjohtajaa sekä 6–8 muuta jäsentä, joista yksi on opiskelijajäsen. Hallituksen jäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan.

Hammaslääkäriliiton hallitus vuonna 2015

Sirpa Korhonen, pj.
Juha Niskanen, varapj.
Sirpa Tilander, varapj.
Sirkku Brander
Pia Helander
Riitta Lindberg
Minna Marttila
Lea Nieminen
Kyösti Oikarinen
Mika Räsänen
Helena Ukkonen, opiskelijajäsen

Tutustu vuoden 2015 toimintasuunnitelmaan liiton Jäsensivustolla.