Hammaslääkäri – tutustu uuteen asiakas- ja potilasturvallisuusstrategiaan
Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategian ja toimeenpanosuunnitelman vuosille 2022–2026 julkaisi sosiaali- ja terveysministeriö (STM) helmikuun lopulla. Visiona on tehdä Suomesta asiakas- ja potilasturvallisuuden mallimaa 2026 ja välttää vältettävissä oleva haitta.
Strategisia kärkiä on neljä
- yhdessä asiakkaiden ja potilaiden kanssa
- hyvinvoivat ja osaavat ammattilaiset
- turvallisuus ensin kaikissa organisaatioissa
- parannamme olemassa olevaa
Uutta strategiaa on valmisteltu useissa työpajoissa, työryhmässä ja ohjausryhmässä. Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus on tukenut valmistelua, jossa on hyödynnetty eri sidosryhmien asiantuntemusta.
Asiakas- ja potilasturvallisuutta koordinoi ja kehittää valtakunnallisesti Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus, joka tuottaa yhteisiä toimintamalleja, työkaluja ja suosituksia hyvinvointialueille, ammattilaisille, asiakkaille ja potilaille.
Hammaslääkäriliitto toimii laadun ja potilasturvallisuuden edistämiseksi suun terveydenhuollossa. Teemme yhteistyötä myös Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen kanssa potilasturvallisuutta koskevan tiedon välittämisessä hammaslääkärikunnalle.
Ota tiedot ja vinkit heti käyttöön
Hammaslääkäri – tule mukaan Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen kaikille avoimiin ja maksuttomiin tilaisuuksiin ja tilaa No Harm-verkkolehti sähköpostiisi. Saat käytännön hoidossa sovellettavia vinkkejä ja kuulet muiden ammattilaisten kokemuksista.
Lisätietoa Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen sivuilta
Tutustu: Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategia ja toimeenpanosuunnitelma 2022-2026