Asiakaskysely suun terveydenhuollon palveluista alkoi

Julkaistu: 
14.11.2014

THL selvittää asiakkaiden mielipiteitä ja kokemuksia hammashoitoloiden palveluista 45 suurimmassa kaupungissa ja kunnassa. Ensimmäistä kertaa tehtävä sähköinen asiakaskysely alkoi 10.11.

Kysely kohdistetaan potilaille, jotka käyttävät suun terveydenhuollon palveluja kyselyjakson aikana.  

Asiakaskysely toteutetaan yhteistyössä palveluntuottajien ja kuntien kanssa. Tulokset julkistetaan THL:n ensi vuonna uudistuvassa Palveluvaaka-verkkopalvelussa www.palveluvaaka.fi.

Verkkopalvelun vertailutiedon avulla kansalaiset voivat valita itselleen sopivimman suun terveydenhuollon palveluntarjoajan. Suun terveydenhuollon palveluntarjoajat voivat käyttää tuloksia toimintansa kehittämiseen.

Kysely on osa sosiaali- ja terveydenhuollon asiakaspalautekäytännön uudistamista. Tarkoituksena on luoda koko maahan yhtenäiset käytännöt asiakaspalautteen keruulle.

Sähköisiä palveluja kehitetään valtiovarainministeriön Sähköisen asioinnin ja demokratian vauhdittamisohjelman (SADe-ohjelma) tuella.

Custom addthis block