Ammattikuntana yhdessä eteenpäin – paikallistoimijat koolla

12.10.2021
Hammaslääkäriliiton paikallistoiminnan neuvottelupäivillä kuultiin lokakuun alussa rautaisannos ajankohtaista asiaa esimerkiksi sote-uudistuksen etenemisestä hyvinvointialueilla, hammaslääkärien työmarkkinoista, liiton aktiivisesta edunvalvontatyöstä sekä jäsenten vaikutusmahdollisuuksista alueilla osana liiton paikallistoimintaa. Neuvottelupäivän webinaariin sekä sektorien ryhmäkeskusteluihin osallistui yhteensä noin 50 hammaslääkäriä eri puolilta maata.

Kuva: Paikallaistoiminnan neuvottelupäivän puheenjohtaja, Hammaslääkäriliiton järjestöpäällikkö Ira Peurakoski (oik.) ja liiton Paikallistoiminnan valiokunnan puheenjohtaja Minna Marttila

Paikallistoiminnan neuvottelupäivän ohjelmassa kuultiin:

• Liiton vaikuttamistyön ajankohtaiskatsaus, toiminnanjohtaja Henna Virtomaa
  • Yksityisen sektorin strategia, asiantuntijahammaslääkäri Anna Chainier
  • Sote-uudistuksen valmistelutilanne, varatoiminnanjohtaja Nora Savanheimo
  • Ajankohtaiskatsaus sote-uudistuksen etenemisestä, erityisasiantuntija Antti Kuopila, STM
  • Katsaus hammaslääkärien työmarkkinoihin, erikoistutkija Jaakko Koivumäki
  • Sektorien välinen yhteistyö – mitä yhteistyömuotoja osastokyselystä nousi esille, järjestöpäällikkö Ira Peurakoski
  • Miten vaikutan aluevaltuuston vaaleissa ja miksi se on tärkeää, johtava neuvonantaja Joona Räsänen, Miltton Networks
  • Paikallistoiminta ja aluevaikuttaminen – vaikuttamistyön suunnittelu käyntiin, järjestöpäällikkö Ira Peurakoski