Etusivu - Koulutus - Erityispätevyydet - Kansainvälinen terveydenhuolto

Kansainvälisen terveydenhuollon erityispätevyys

Kansainvälinen terveydenhuolto käsittää työskentelyn kehitysmaan tai vastaavan kenttätöissä, kehitysyhteistyössä, kansainvälisissä asiantuntijatehtävissä ja näihin liittyvässä tutkimustyössä. Näissä toimissaan lääkärit/hammaslääkärit soveltavat kliinisen ja teoreettisen lääketieteen tietoja sekä poikkitieteellisiä ja kulttuurien välisiä taitoja. Kansainvälisen terveydenhuollon erityispätevyyteen tähtäävä koulutus on lääkärin/hammaslääkärin peruskoulutuksen suorittaneille laillistetuille lääkäreille/hammaslääkäreille tarkoitettu pätevöitymisohjelma, joka pyrkii varustamaan koulutettavan yllämainittuihin tehtäviin.

Erityispätevyyttä koskevat ohjeet ja vaatimukset löytyvät THL:n kansainvälisten asiain yksikön kotisivulta. Asiaan liittyvää tietoa ja kurssitarjontaa myös ulkoministeriön global.finland-sivuilla, Kehitysyhteistyön palvelukeskus Kepan sivuilla sekä David Livingstone -seuran sivuilla.
Kansainvälisen terveydenhuollon erityispätevyyttä suunnittelevien hammaslääkäreiden kontaktihenkilönä toimii Ulla Harjunmaa. Häneltä voi tiedustella erityispätevyyden suorittamiseen liittyvistä asioista (sähköposti ulla.harjunmaa.etutaka.uta.fi).

Hammaslääkäriliiton toimistossa erityispätevyysasioita hoitaa työmarkkinatutkija YTT Jaakko Koivumäki.

Palaute Ohjeet Sivukartta
Suomen Hammaslääkäriliitto 2005