Etusivu - Hammaslääkäriliitto - Liittyminen

Liittyminen Hammaslääkäriliiton jäseneksi

Hammaslääkäriliiton sääntöjen mukaan Liitolla on sekä varsinaisia jäseniä, opiskelijajäseniä että kunniajäseniä.
Liiton varsinaiseksi jäseneksi voidaan hakemuksen perusteella hyväksyä hammaslääkäri, joka on saanut terveydenhuollon ammattihenkilöistä annetussa laissa tarkoitetun oikeuden tai luvan toimia hammaslääkärinä Suomessa. Tämä tarkoittaa henkilöä, joka on suorittanut hammaslääketieteen lisensiaatin tutkinnon, mutta ei vielä käytännön palvelua. Myös ulkomaisen tutkinnon suorittaneet, jotka ovat saaneet Suomessa joko määräaikaisen tai pysyvän laillistuksen, voivat liittyä Hammaslääkäriliiton jäseniksi.

Hammaslääketieteen opiskelija, jolla on voimassa oleva oikeus opiskella hammaslääketiedettä Suomessa ja joka ei ole suorittanut lisensiaattitutkintoa, voidaan hyväksyä hakemuksen perusteella Liiton opiskelijajäseneksi.

Jäsenyys alkaa Liiton hallituksen hyväksyttyä jäsenhakemuksen. Tämän jälkeen saat vahvistuskirjeen jäsenyydestä. Varsinaisille jäsenille lähetetään lasku liittymismaksun maksamista varten. Tiedot jäsenmaksusta löytyvät täältä.

Sama käytännössä:
Täytä ja tulosta liittymislomake (PDF-muodossa), allekirjoita se ja lähetä Hammaslääkäriliiton toimistoon osoitteeseen Fabianinkatu 9 B, 00130 HELSINKI.

• Jos haet opiskelijajäsenyyttä, osa kohdista, kuten sv-numero, tutkinnon suorittaminen, laillistaminen, jää luonnollisesti täyttämättä.
  • Jos haet varsinaista jäsenyyttä, täytä kaikki kohdat.
  • Jos olet jo aiemmin liittynyt opiskelijajäseneksi ja haet nyt varsinaista jäsenyyttä, ei tarvitse lähettää lomaketta, vaan riittää, että soitat asiasta Seija Kokoralle numeroon (09) 6220 2548 tai lähetät sähköpostin seija.kokora.etutaka.hammaslaakariliitto.fi.  Ilmoita hammaslääketieteen lisensiaattitutkinnon suorittamispäivä sekä yliopisto. Ilmoita myös kaikki yhteystietosi (koti- ja työosoite, puhelinnumerot, faksi, sähköpostiosoite), sekä haluatko Liitosta tulevan postin koti- vai työosoitteeseesi.

Palaute Ohjeet Sivukartta
Suomen Hammaslääkäriliitto 2005