Etusivu - Hammaslääkäriliitto - Kansainvälinen toiminta

Hammaslääkäriliiton kansainvälinen toiminta

Hammaslääkäriliiton kansainvälisen toiminnan tavoitteena on ajantasainen tieto suun terveydenhuollon toteutuksesta EU:n alueella sekä hammaslääkärien kansainvälisestä toiminnasta. Liitto osallistuu aktiivisesti kansainväliseen toimintaan ja pyrkii vaikuttamaan erityisesti EU:n alueella tapahtuvaan kehitykseen.

Liitto tekee yhteistyötä pohjoismaisten hammaslääkärijärjestöjen ja Viron hammaslääkäriliiton kanssa, osallistuu Euroopan hammaslääkärien neuvoston Council of European Dentists (CED) työhön ja edustaa Suomea myös maailman hammaslääkärijärjestön FDI:n työssä.

Pohjoismaisten hammaslääkärilehtien kanssa toimitetaan yhteisiä teemanumeroita.

Kansainvälistä terveydenhuollon osaamista edistetään mm. pitämällä yllä Kansainvälisen terveydenhuollon erityispätevyyttä sekä yhteistyössä muiden lääkärijärjestöjen kanssa esimerkiksi Global Health -koulutusohjelman kautta.

CED:n toiminta

CED:n toimisto Brysselissä seuraa sekä pyrkii vaikuttamaan suun terveydenhuollon kehitykseen EU:n alueella.
Katso CED topics.

EU Manual of Dental Practice sisältää tietoa EU-maista ja niiden suun terveydenhuollosta.

CED Activities Infot kertovat CED:n eri toimielinten kulloinkin ajankohtaisesta toiminnasta. CED-infot sisältävät kulloinkin ajankohtaista tietoa meneillään olevasta ja tulevasta kehityksestä. Klikkaa tästä itsesi ajankohtaisiin infoihin.

Ammattipätevyyden tunnustaminen

DIREKTIIVI 2005/36/EY, annettu 7 päivänä syyskuuta 2005, ammattipätevyyden tunnustamisesta

Palaute Ohjeet Sivukartta
Suomen Hammaslääkäriliitto 2005