Liitto näkyy Hammaslääkäripäivillä 2017

Tervetuloa tutustumaan Hammaslääkäriliiton osastoon – löydät meidät uudelta järjestötorilta. Poikkea tapaamaan liiton asiantuntijoita ja tutustumaan Kustannuksen potilasesitteisiin sekä nauttimaan kuppi kahvia. I love suu -terveyskampanja jakaa osastolla suukkoja. Nappaa kuva pahvipaavon ja pahvipirkon kanssa. Jaa kuva somessa ja nouda itsellesi I love suu -rintanappi. Liiton osasto palvelee jäseniä koko tapahtuman ajan.

Paljon jäsentilaisuuksia

Järjestämme Hammaslääkäripäivien aikana useita tapahtumia eri jäsenryhmille. Ohjelmassa on opiskelijatilaisuus 3. vuosikurssilaisille, 5. vuosikurssin tilaisuus yhdessä Apollonian kanssa, YTHS:n hammaslääkärien tilaisuus, Julkisen terveydenhuollon erikoishammaslääkärien aamiaistilaisuus ja Seniori-iltapäivä.

Hammaslääkärijärjestöjen yhteisen luento-ohjelman aiheena on Yhdessä toimien – kohti uutta sotea.

Teemaa tarkastellaan eri näkökulmista asiantuntijoiden puheenvuoroissa. Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan torstaina 23.11. klo 9.15–15.30.

Lisätietoa tilaisuuksista

Hammaslääkäripäivät 23.–25.11. Messukeskuksessa Helsingissä

Hammaslääkäripäivät on Suomen suurin hammaslääketieteen vuosittainen ammattitapahtuma. Päivien koulutusohjelmasta vastaa tapahtuman järjestäjä Suomen Hammaslääkäriseura Apollonia.

Katso Hammaslääkäripäivien 2017 tiedot Apollonian sivuilta.

Hampaat eivät odota neljää vuotta -potilasinfo

Koska sote-uudistuksen sisällöstä ei ole vielä varmuutta, epätietoisuus on näkynyt myös hammaslääkärien vastaanotoilla.

Osa potilaista on lykännyt tarpeellisia hoitoja eteenpäin, koska on luullut muutoksen tapahtuvan aivan kohta ja että hoito olisi tulossa jopa maksuttomaksi.

Maksutonta aikuisten hoito ei tule jatkossakaan olemaan, vaan potilas maksaa liiton arvion mukaan todennäköisesti vähintään saman verran kuin nykyisestä suun terveydenhoidosta terveyskeskuksissa.

Liitto on tehnyt asiaa koskevan potilasinfon, jota vastaanotot voivat hyödyntää omassa asiakaspalvelussaan. Materiaali on suomeksi ja ruotsiksi

Nouda potilasinfo liiton osastolta Hammaslääkäripäiviltä.

Voit myös tulostaa sen vastaanotolle tästä.