Tapahtumat ja koulutukset

Suomen Hammaslääkäriliitto järjestää jäsenilleen monipuolista koulutusta sekä erilaisia tapahtumia aina luottamusmiesten osaamisen vahvistamisesta etiikan ajankohtaisiin aiheisiin. Koulutukset ja tapahtumat ovatkin hyvä jäsenetu. Tutustu koulutus- ja tapahtumatarjontaan Ajankohtaista/Tapahtumat-kohdassa.

Yksityishammaslääkäreille suunnattu koulutus

Yksityishammaslääkärien Talvipäivä

• Ajankohtaisia aiheita yksityissektorin toiminnasta.  Päivän teeman ja puhujat valitsee yksityispraktikkovaliokunta.
  • Talvipäivä järjestetään viikon 6 perjantaina Helsingissä. Talvipäivillä on myös pienimuotoinen alan toimijoiden näyttely.

Luo edellytykset yrittäjyydelle

• Käsittelee yrittäjyyden perusasioita.
  • Koulutuksen aiheen ja esiintyjät valitsee yksityispraktikkovaliokunta. Koulutus on jäsenille maksuton.

Yritysverotus

Kurssi antaa monipuolisen kuvan yritysverotuksen perusteista ja yrityksen tuloksen ja voitonjaon verotuksesta.

Esimiesvalmennusta

Toteutettiin ensimmäistä kertaa tammikuussa 2015 yhteistyössä Rastor Oy:n kanssa.

Kurssi antaa valmiuksia mm. tunnistaa oman toiminnan merkitys työyhteisöön ja toiminnan tehokkuuteen sekä antaa keinoja oman käyttäytymistyylin kehittämiseen. Kurssiin liittyy ennakkoon tehtäviä itsearviointitehtäviä.

Luottamusmieskoulutukset

• On tarkoitettu Akavan pääluottamus-, luottamus-, varapääluottamus- ja varaluottamusmiehille.
  • Luottamismiesten peruskoulutukseen kuuluu peruskurssi ja jatkokurssi.
  • Lisäksi järjestetään neuvottelutaidon jatkokursseja sekä syventäviä kursseja sekä vuosittainen hallinnon asioihin keskittyvä luottamusmiespäivä.

Valtakunnalliset luottamusmieskoulutukset

• Koulutukset järjestetään Helsingissä ja ne käsittelevät mm. ajankohtaisia edunvalvonnan aiheita. Koulutukset järjestetään yhteistyössä Lääkärikartellin kanssa.

Alueelliset luottamusmiespäivät

• Ajankohtaista asiaa luottamusmiehille paikkakuntakohtaisesti. Alueelliset luottamusmiespäivät järjestetään Helsingissä, Tampereella, Turussa, Kuopiossa ja Oulussa syksyisin.
  • Pääluottamusmiehille on lisäksi Jukon järjestämää edunvalvontakoulutusta, jossa opiskellaan mm. yhteistoimintaa ja kunnallisiin virka- ja työehtosopimuksiin (KVTES) liittyviä asioita.

Paikallistoiminnan neuvottelupäivät

• Päiville kutsutaan paikallisosastojen puheenjohtajat, tiedotusvastaavat, virkasektorin ja yksityissektorin paikallisedustajat, paikallistoiminnan valiokunta ja Akavan alueverkoston hammaslääkärijäsenet.
  • Paikallistoiminnan valiokunta vastaa ohjelman suunnittelusta. Päivät järjestetään syys-lokakuun vaihteessa Helsingissä.
  • Päivillä käsitellään hammaslääkärien kannalta tärkeitä edunvalvonnan asioita sekä paikallisia asioita.

Päivien ajankohta sovitaan paikallistoiminnan valiokunnassa keväällä.

Muut koulutukset ja seminaarit

Hammaslääkäriliiton Etiikkapäivä

Etiikasta kiinnostuneille jäsenille. Aiheina aina ajankohtaisia asioita. Etiikkapäivä järjestetään viikon 6 lauantaina.

Suun terveydenhuollon ajankohtaisseminaari

Tilaisuuteen kutsutaan yhteistyökumppaneita ja eri sidosryhmien jäseniä sekä liiton luottamushenkilöitä. Seminaari järjestetään yhteistyössä FCG Koulutus ja Konsultointi Oy:n ja Suomen Kuntaliiton ja KT Kuntatyönantajien kanssa yleensä marraskuussa.  Koulutuksessa käsitellään ajankohtaisia asioita. Seminaarista on ilmoitus Hammaslääkärilehdessä.

Hammaslääkäripäivät

Vuosittainen alan suurin tapahtuma, jossa Hammaslääkäriliitto on mukana järjestäen eri jäsenryhmilleen tilaisuuksia, joissa käsitellään ajankohtaisia aiheita. Ständillemme ovat kaikki hammaslääkärit tervetulleita tapaamaan toimiston henkilöstöä ja hallituksen jäseniä ja kuulemaan liiton tuoreimmat kuulumiset.

Lisätietoja koulutuksista ja tapahtumista

Kirsti Rautauoma,