Kakkoset vierailulla liiton toimistossa

Hammaslääkäriliitto ja Apollonia järjestivät helmikuun 17. päivä perinteisen kakkoskurssin opiskelijatilaisuuden Helsingissä. Tilaisuus on hammaslääkärijärjestöjen yhteistä opiskelijatoimintaa, jossa jokaiselle vuosikurssille järjestetään ammattiin sitouttavaa toimintaa.

Opiskelijat kävivät vierailulla liiton toimistossa Malminkadulla ja samalla liiton toiminta tuli tutuksi. Päivässä oli mukana osallistujia kaikista yliopistokaupungeista Helsingistä, Turusta, Oulusta ja Kuopiosta.

Luento-ohjelmassa kuultiin alustukset järjestöjen toiminnasta ja jäsenpalveluista opiskelijoille sekä katsaus hammaslääkärin työn tulevaisuudennäkymiin ja sote-uudistukseen.

Opiskelijat esittelivät opintojen etenemistä ja jakoivat kokemuksia opintojen sujumisesta. Taustatietoa keskusteluun toi liiton toteuttaman opiskelijoiden hyvinvointikyselyn tulokset. Esittelyissä nousi esille myös yliopistojen väliset erot opintojärjestelyissä. Yhdessä vaihdettiinkin ideoita, miten toisen yliopiston hyviä järjestelyjä voisi hyödyntää muualla.