Liity jäseneksi

Voit liittyä Hammaslääkäriliiton jäseneksi, jos sinulla on oikeus toimia hammaslääkärinä Suomessa. Opiskelijajäseneksi voivat liittyä suomalaisissa yliopistoissa hammaslääketiedettä opiskelevat.

Miten haen varsinaiseksi jäseneksi?

Täytä jäsenhakemuksen kaikki kohdat huolellisesti ja lähetä hakemus allekirjoitettuna Hammaslääkäriliiton toimistoon osoitteella:

Suomen Hammaslääkäriliitto
Malminkatu 30
00100 HELSINKI

Voit hakea varsinaiseksi jäseneksi valmistumisen jälkeen. Jos olet suorittanut hammaslääketieteen tutkinnon ulkomailla, voit liittyä jäseneksi saatuasi määräaikaisen tai pysyvän laillistuksen.

Jäsenyys alkaa, kun Hammaslääkäriliiton hallitus on hyväksynyt jäsenhakemuksen. Tämän jälkeen saat vahvistuskirjeen jäsenyydestä. Hallitus kokoontuu noin kuukauden välein.

Opiskelijajäsenestä varsinaiseksi jäseneksi

Kun olet valmistunut hammaslääkäriksi, kannattaa varsinaiseksi jäseneksi liittyä heti. Hae jäsenyyttä tällä lomakkeella tai vapaamuotoisella ilmoituksella liiton toimistoon Seija Kokoralle, seija.kokora@hammaslaakariliitto.fi, puh. 09 6220 2548.

Saat jäsenmaksusta puoli vuotta vapautusta valmistumispäivästä lukien.

Liittymällä varsinaiseksi jäseneksi varmistat, että kaikki jäsenpalvelut ja -edut ovat voimassa keskeytyksettä.

Lisätietoa jäsenmaksuista ja jäsenpalveluista ja -eduista.

Miten haen opiskelijajäseneksi?

Suomessa tutkintoa suorittavat hammaslääketieteen opiskelijat voivat hakea opiskelijajäsenyyttä heti opintojen aloituksen jälkeen.

Täytä jäsenhakemus huolellisesti. Jätä avoimeksi tutkinnon suorittamista, laillistusta ja työpaikkatietoja käsittelevät kohdat.

Opiskelijajäsenyys on maksuton ja käytössäsi on kaikki jäsenpalvelut ja -edut.
Hammaslääkäriliitto ja Apollonia järjestävät opiskelijatilaisuuksia kaikkien vuosikurssin opiskelijoille.

Liitosta eroaminen

Voit erota liitosta lähettämällä vapaamuotoisen kirjallisen ilmoituksen sähköpostitse Seija Kokoralle, seija.kokora@hammaslaakariliitto.fi tai postitse Hammaslääkäriliiton toimistoon osoitteella:

Suomen Hammaslääkäriliitto
Malminkatu 30
00100 HELSINKI

Miten liityn uudelleen jäseneksi?

Jos olet eronnut liitosta ja haluat liittyä uudelleen jäseneksi, ole ensin yhteydessä liiton toimistoon Seija Kokoraan, seija.kokora@hammaslaakariliitto.fi, puh. 09 6220 2548.

Kuluvan vuoden  ja edellisen vuoden jäsenmaksujen tulee olla maksettuna ennenkuin jäsenhakemus voidaan käsitellä.

Opiskelijajäsenestä varsinaiseksi jäseneksi

Opiskelijajäsenet liittyvät liiton varsinaiseksi jäseneksi valmistumisen jälkeen tällä lomakkeella tai vapaamuotoisella ilmoituksella liiton toimistoon Seija Kokoralle. Jäsenmaksusta saa vapautusta 6 kk valmistumispäivästä, joten kannattaa hyödyntää etu ja liittyä jäseneksi mahdollisimman pian. Liittymällä varmistat, että voit keskeytyksettä hyödyntää liiton jäsenpalveluja ja -etuja.

Lue lisää jäseneduista ja jäsenmaksuista.