Järjestötoiminta ja verkostoituminen

Jäsenyys ja liittyminen

Hammaslääkäriliitto huolehtii eduistasi ja on tukenasi työelämässä. Jäsenenä hyödyt liiton edunvalvonnasta sekä monipuolisista jäsenpalveluista ja -eduista. Voit liittyä jäseneksi, jos sinulla on oikeus toimia hammaslääkärinä Suomessa. Opiskelijajäseneksi kannattaa liittyä heti opintojen alussa. Opiskelijajäseneksi voivat liittyä suomalaisissa yliopistoissa hammaslääketiedettä opiskelevat. Lääkärien työttömyyskassan jäsenyys ei sisälly liiton jäsenyyteen, vaan kassaan pitää jokaisen liittyä erikseen.

Tervetuloa Hammaslääkäriliiton jäseneksi

Miten liityn varsinaiseksi jäseneksi?

Voit hakea varsinaiseksi jäseneksi valmistumisen jälkeen. Jos olet suorittanut hammaslääketieteen tutkinnon ulkomailla, voit liittyä jäseneksi saatuasi laillistuksen.

Jäsenyys alkaa, kun Hammaslääkäriliiton hallitus on hyväksynyt jäsenhakemuksen. Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Lähetämme vahvistuskirjeen jäsenyydestä.

Täytä hammaslääkärin jäsenhakemus (pdf) ja lähetä se allekirjoitettuna joko sähköpostilla @email tai postitse Hammaslääkäriliiton toimistoon osoitteella:

Suomen Hammaslääkäriliitto
Malminkatu 30

Miten liityn opiskelijajäseneksi?

Liiton opiskelijajäseneksi kannattaa liittyä heti opintojen alussa. Suomessa tutkintoa suorittavat hammaslääketieteen opiskelijat voivat hakea opiskelijajäsenyyttä opintojen aloituksen jälkeen. Täytä jäsenhakemus ja lähetä se allekirjoitettuna Hammaslääkäriliiton toimistoon.

Opiskelijajäsenyys on maksuton ja käytössäsi on kaikki jäsenpalvelut ja -edut.
Hammaslääkäriliitto ja Apollonia järjestävät opiskelijatoimintaa kaikkien vuosikurssin opiskelijoille.

Opiskelijajäsenyys alkaa, kun Hammaslääkäriliiton hallitus on hyväksynyt jäsenhakemuksen. Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa ja lähetämme sinulle vahvistuskirjeen jäsenyydestä.

Miten liityn opiskelijasta varsinaiseksi jäseneksi?

Liiton varsinaiseksi jäseneksi voit liittyä heti valmistumisen jälkeen, jotta kaikki jäsenedut jatkuvat katkeamatta.

• Opiskelijajäsen voi antaa suostumuksen automaattiseen jäsenyyden jatkumiseen valmistumisen jälkeen, jolloin erillistä ilmoitusta ei tarvita.
  • Nykyiset opiskelijajäsenet voivat antaa suostumuksen automaattiseen jäseneksi liittämisen liiton nettilomakkeella "omat tiedot" kohdassa "Jäsenyydet".
  • Jos et ole antanut suostumusta automaattiseen jäseneksi liittämiseen, hae jäsenyyttä tällä lomakkeella.
  • Vastavalmistuneille ensimmäisen vuoden (12 kk) jäsenmaksu on -50%. Alennuksen saa käyttöön, kun on hakenut jäsenyyttä puolen vuoden kuluessa (6 kk) valmistumisesta.
  • Jäsenyys alkaa, kun Hammaslääkäriliiton hallitus on hyväksynyt jäsenhakemuksen. Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa ja lähetämme vahvistuskirjeen jäsenyydestä.

Jäsenmaksu

Tiedot Hammaslääkäriliiton jäsenmaksusta ja alennuksista täältä.

Liitosta eroaminen

Voit erota liitosta lähettämällä vapaamuotoisen kirjallisen ilmoituksen sähköpostitse @email tai postitse Hammaslääkäriliiton toimistoon osoitteella:

Suomen Hammaslääkäriliitto
Malminkatu 30

Miten liityn uudelleen jäseneksi?

Jos olet eronnut liitosta ja haluat liittyä uudelleen jäseneksi, olethan ensin yhteydessä liiton toimistoon @email

Jäsenmaksurästien vuoksi liitosta erotetun jäsenen jäsenmaksujen tulee olla maksettu yhden vuoden ajalta ennen kuin jäsenhakemus voidaan käsitellä.

Päivitä jäsentiedot helposti

Muistathan päivittää jäsentietosi. Voit tehdä sen helposti verkossa.

Hammaslääkäriliitto pystyy palvelemaan jäseniään parhaiten, kun jäsentiedot ovat ajan tasalla. Muistathan päivittää muuttuneet yhteys- ja työpaikkatietosi liiton jäsenrekisteriin.

Ajan tasalla olevat jäsentiedot ovat edellytys tehokkaalle edunvalvonnalle, vaikuttamiselle ja tutkimustyölle. Kun tiedot ovat oikein, liiton viestintä tavoittaa sinut ja saat käyttöösi kaikki jäsenedut.

Lisäksi tarvitsemme jäsenrekisterissä antamasi suostumuksen henkilötietojen luovuttamiseen liiton yhteistyökumppaneille. Huomioithan, että ilman suostumusta et voi hyödyntää yhteistyökumppaneiden jäsenetuja.

Henkilötietoja luovutetaan mm. Lääkärikompassille Fimnet-palvelun tunnustietojen hallintaan, Kustannus Oy Duodecimille Terveysporttiin rekisteröitymistä varten, vakuutusyhtiö Pohjola Vakuutukseen, Uudenmaan verovirastoon ja muille liiton yhteistyökumppaneille. Myös Hammaslääkärilehti on jäsenetu.

Näin päivität jäsentietosi

Kirjaudu jäsensivuille liittoon antamallasi sähköpostiosoitteella > www.hammaslaakariliitto.fi/fi/extranet   > klikkaa kohdasta ”Omat tiedot” (kts. liiton sivun vasen yläkulma).

Liiton jäsenrekisterissä voit:

• päivittää yhteys-, työpaikka ja muita jäsenyystietojasi
  • tarkastaa rekisteriin kirjatut luottamustoimet
  • tarkastella jäsenmaksu- ja potilasvakuutusmaksutietojasi

Lisätietoa: @email