Potilasvakuutus kannattaa ottaa liiton kautta

13.12.2017
Liiton varsinaiset jäsenet voivat ottaa jäsenetuna potilasvakuutuksen edullisemmin liiton kautta. Potilasvakuutuksen saaminen jäsenetuna vuodeksi 2018 edellyttää, että liiton kaikki erääntyneet jäsenmaksut on maksettu.

Potilasvakuutusmaksu vuodelle 2018 on 634 euroa ja puolen vuoden maksu 335 euroa. Maksu on samansuuruinen koko- ja osapäivätoimisille hammaslääkäreille sekä erityyppistä vastaanottotyötä tekeville.

Kukin yksityishammaslääkäri vastaa itse siitä, että hänellä on voimassa oleva potilasvakuutus. Liiton ryhmävakuutus kattaa hammaslääkärin kanssa työskentelevät hammashoitajat ja suuhygienistit. Lue lisää potilasvakuutuksesta jäsensivustolta.

Liitosta joulukuussa lähetyn potilasvakuutusmaksun eräpäivä on 15.1.2018. Maksun voi maksaa myös kahdessa erässä, tammikuussa ja kesäkuussa, jolloin kumpikin erä on 335 euroa. Jos maksaa vain ensimmäisen erän, päättyy vakuutus kesäkuun loppuun. Jos et ole saanut maksulomaketta, on tärkeää olla heti yhteydessä liiton toimistoon.

Vakuutusyhtiöt hinnoittelevat maksunsa itse. Liiton saamien tietojen mukaan suoraan vakuutusyhtiöstä otettuna hammaslääkärin vakuutusmaksu on 1 265 euroa ja leikkaavan hammaslääkärin maksu 2 464 euroa, joten vakuutus on merkittävästi edullisempi liiton kautta otettuna.